فایل بررسی تجارت الکترونیک و بازاریابی اینترنتی

دسته بندي : کالاهای دیجیتال » رشته کامپیوتر و IT (آموزش_و_پژوهش)
دانلود پروژه بررسی تجارت الکترونیک و بازاریابی در بستر اینترنت


این فایل با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است و همچنین آماده پرینت می باشد

فهرست کلی:

چکیده

امروزه یکی از مهمترین  تغییرات محیط اقتصادی  پدیده ای تحت عنوان تجارت الکترونیک می باشد.از آنجا که  در محیط الکترونیک اغلب شواهد ومدارک  فقط به صورت الكترونيك در دسترس خواهد بود، اعتبار دهی و رسیدگی به این مدارک وشواهد  با استفاده از شیوه ها ی سنتی مشکل به نظر می رسد  از این رو تغییر در رویه های گذشته حسابرسی احساس می شود .تجارت الکترونیک به عنوان یکی از پیامدهای فناوری اطلاعات برای حسابرسان واستفاده کنندگان از اطلاعات مالی  دارای فرصت ها و تهدیدهایی  است  دراین مقاله تلاش شده است  این فرصتها وتهدیدها مطرح گردیده و در نهایت  اهمیت وچگونگی حسابرسی مستمر به عنوان یک از راهکارهای اعتبار دهی به اطلاعات ومدارک تجارت الکترونیک مورد بررسی قرار گیرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مقدمه:

یک از الزامات توسعه اقتصادی وجود اطلاعات شفاف ومطمئن است. حسابرسان با دانش و تجربه خود قادر به ايجاد چنين فضائي مي باشند.بيش از صد سال است كه حسابداران حرفه اي خدمات حسابرسي و اعتباردهي را ارائه مي دهند.

امروزه حسابرسي نقش  مهم و حساسي در جوامع به عهده دارد. يكي از نقش¬هاي حسابرسي ايجاد ارزش افزوده براي شركت از طريق كاهش هزينه جذب سرمايه و يا افزايش در قيمت سهام شركت است. با توجه به اهميت حسابرسي، توجه به خطرات مربوط به حسابرسي نيز ضروري به نظر مي رسد. يكي از اين چالشها ، گسترش  تجارت الكترونيك  مي¬باشد.

حسابرسی را  بازرسی جستجو گرانه مدارک وسایر شواهد  زیر بنای گزارشات مالی نامیده اند. حسابرسان  بابررسی مدارک پرسش وجستجو از مدارک داخل وخارج شرکت واجرای سایر روشهای رسیدگی ، شواهد لازم را برای تعیین مطلوبیت وقابلیت اتکاء صورتها ی مالی گرد آوری می کنند .

از انجا که  فناوري اطلاعات وتجارت الکترونیک  اطلاعات گوناگوني در اختيار كاربران قرار مي دهد  نياز به صورت هاي مالي سنتي كاهش يافته و در نتيجه كفايت حسابرسي سنتي نيزمورد تردید است.

فناوري هاي مربوط به تجارت الكترونيك، فرآيندهاي خريد،فروش، ارائه خدمات به مشتريان و حتي نحوه سرمايه گذاري در شركت ها را تحت تاثير قرار مي دهد(ابوموسي2004). در  نتيجه فناوري اطلاعات، نحوه تهيه، حسابرسي و استفاده از صورت هاي مالي را تغيير مي دهد. اين تغييرات خطرات جديدي را متوجه حسابرسي مي كند.

تجارت الكترونيك شامل تمام فعاليت هاي تجاري است كه با استفاده از برنامه¬هاي كاربردي  كامپيوتري انجام مي شود. اين فعاليت ها مي تواند شامل:فروش مستقيم الكترونيكي ، مديريت ارتباط با مشتري ، مديريت زنجيره تامين  و استفاده از اينترنت به عنوان ابزاري براي انجام مبادلات تجاري می باشد. تجارت الكترونيك مبادله اطلاعات تجاري بدون استفاده از كاغذ است. بطور كلي واژه تجارت الكترونيك اشاره به معاملات الكترونيكي دارد كه از طريق شبكه هاي ارتباطي انجام مي پذيرد.

 

تجارت

تجارت چیست؟

برای آشنایی با مفهوم تجارت الکترونیکی و انواع آن شایسته است که نخست مروری بر تجارت در معنای عام آن داشته باشیم.برای واژه تجارت در اکثر واژه نامه ها تعاریف ذیل ارائه شده است:

- مبادلات اجتماعی: عبارت است از تبادل ایده ها و عقاید و تمایلات.

- مبادله یا خرید و فروش کالا در مقیاس بالا که شامل ترابری از یک نقطه به نقطه دیگر است.

در ادامه تعریف دوم ارائه شده برای تجارت را به عنوان محور بحث انتخاب و بر روی آن متمرکز خواهیم شد.تجارت در ساده ترین نگاه مبادله کالا و خدمات به منظور کسب درآمد است.زندگی انسان مملو از فرآیند های تجاری بوده و تجارت به صورت های مختلف در آن نمود پیدا کرده است .زمانیکه کالای مورد نظر خود را از یک فروشگاه خریداری می کنیم در تجارت شریک و فرآیند های آن درگیر شدهایم.درصورتیکه در شرکت وموسسه یا کارخانه ای مشغول به کار هستیم که کالایی را تولید می نماید درگیر یکی دیگر از زنجیره های تجارت شده ایم.صورت های مختلف تجارت فارغ از رویکرد و سیاستی که در پس آنها نهفته است در ویژگی های زیل مشترکند:

- خریداران: افرادی که با استفاده از پول خود قصد خرید کالا و یا استفاده از خدمات را دارند.

- فروشندگان: افرادیکه کالا و خدمات مورد نیاز خریداران را ارائه می نمایند.فروشندگان را می توان در دو گروه عمده طبقه بندی نمود:

- خرده فروشان: کالا و خدمات را مستقیما در اختیار متقاضیان قرار می دهند.

- عمده فروشان: کالا و خدمات خود را در اختیار خرده فروشان و سایر موسسات تجاری قرار میدهند.

- تولید کنندگان: افرادی که کالا و یا خدماتی را تولید می نمایند تا فروشندگان آنها را در اختیار خریداران قرار دهند.یک تولید کننده با توجه به ماهیت خود همواره یک فروشنده نیز خواهد بود.تولید کنندگان کالای تولیدی خود را به عمده فروشان و خرده فروشان و یا مستقیما به مصرف کنندگان می فروشند.

همان گونه که مشاهده می گردد تجارت از این دید دارای مفاهیم ساده ای است.تجارت از خرید یک محصول ساده نظیر بستنی تا موارد پیجیده ای نظیر اجاره ماهواره را شامل میگردد.تمام جلوه های تجارت از ساده ترین سطح تا پیچیده ترین حالت آن بر مقولاتی همچون خریداران و فروشندگان و تولید کنندگان متمرکز خواهد بود. موارد زیر تمام عناصر مربوط به یک فعالیت تجاری معمولی را تشریح مینماید. در این حالت فعالیت شامل فروش برخی محصولات توسط یک خرده فروش به مصرف کننده است: 

دسته بندی: کالاهای دیجیتال » رشته کامپیوتر و IT (آموزش_و_پژوهش)

تعداد مشاهده: 5059 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 80

حجم فایل:579 کیلوبایت

 قیمت: 80,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل