فایل دین گریزی جوانان

دسته بندي : کالاهای دیجیتال » رشته معارف اسلامی (آموزش_و_پژوهش)

عنوان: پایان نامه « دین گریزی جوانان »

قالب بندی: WORD

تعداد صفحات: 44

این پایان نامه در مورد دین گریزی جوانان، عوامل و راهکارهای برطرف نمودن آن می باشد و در 3 فصل آماده شده است و برای استفاده ی دانشجویان رشته علوم اجتماعی و دیگر رشته های مرتبط مناسب می باشد.

 

مقدمه:

هر فردي با مراجعه به زندگي جوانان و مطالعه رفتارهاي اجتماعي آنها، اين مسئله را به صورت ملموس درخواهد يافت كه در سال هاي اخير و بخصوص پس از پايان هشت سال دفاع مقدّس، گرايش به فرهنگ بيگانه و فرهنگ غربي در بين جوانان ما رشد صعودي يافته است و گروه هايي از جوانان به علل گوناگون از دين و فرهنگ حالت گريز پيدا كرده اند، به گونه اي كه وقتي در بين برخي از آنها از دين و فرهنگ خودي سخن به ميان مي آيد به صورت علني بي ميلي و بي علاقگي خود را به دين اظهار مي كنند. البته بايد اذعان كرد كه اين انكار و زدگي از دين به خاطر خود دين نيست، بلكه علل اين مسئله بيشتر به رفتارهاي دين داران و مدعيان دين برمي گردد. بخش عمده اين رفتارهاي انكارگونه جوانان و گرايش هاي آنان به فرهنگ بيگانه به خاطر تبليغات كاذب و دروغين درباره دين و القاي شبهه در بين جوانان مي باشد و چون جوانان براي اين سؤالات و شبهات خود پاسخ قانع كننده اي نمي يابند، از دين گريزان شده، به فرهنگ بيگانه و غربي گرايش پيدا مي كنند. البته با وجود همه اين شبهات و تبليغات همواره و در همه حال بارقه اي از دين و غيرت و حميّت ديني در روح و روان جوانان موج مي زند; بارقه اميدي كه سرانجام بسياري از جوانان را از غوطه ور شدن در فرهنگ مبتذل غربي و بيگانه باز مي دارد و آنان را به آغوش پرمحبت دين باز مي گرداند.

طرح مسئله :

دين‌گريزي جوانان يكي از مشكلات و مسايل مبهم پيش روي دولتمردان جامعة ما مي‌باشد و همچنين اين موضوع باعث شده است كه خود جوانان نيز بر سر دو راهي قرار گيرند و به همين دليل در دين تصور و كاركرد بهتري را نداشته باشند و آن را به عنوان يك نظام محدود كننده و محسور كننده جوانان به شمار آورند و براساس شواهدي نظير اينكه ۹۰% مردم ايران ديندار هستند (حسين لطف‌الهي) و يا اينكه دروس دين و زندگي و يا معارف در سطوح مختلف آموزشي كشور ما تأثيرگذاري كيفي و كمي لازم را ندارد مي‌توانند از طريق تداوم و استمرار موجب بروز مشكلات و پيامدهاي فردي و خانوادگي و اجتماعي شود و آيندة جوانان را در پشت پرده ابهام فرو برد.

فهرست مطالب

فصل اول: کلیات

۱-۱ طرح مسأله

۲-۱ اهداف تحقیق

۳-۱ سوالات تحقیق

۴-۱ ضرورت تحقیق

۵-۱ پیشینه ی تحقیق

فصل دوم: مبانی نظری پژوهش

۱-۲ تاریخچه

۲-۲ انواع دین

۳-۲ عوامل موثر دین گریزی جوانان

۴-۲ تعریف دین گریزی جوانان

۵-۲ رویکردهای نظری در باب تحقیق

۱-۵-۲ مارکس

۲-۵-۲ وبر

۳-۵-۲ دورکیم

فصل سوم: چهارچوب روش شناسی

۱-۳ تعریف عملیاتی

۲-۳ تعریف نظری و عملی متغیرها

پرسشنامه

منابع

دسته بندی: کالاهای دیجیتال » رشته معارف اسلامی (آموزش_و_پژوهش)

تعداد مشاهده: 3823 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 44

حجم فایل:598 کیلوبایت

 قیمت: 45,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل